Thunderbird verhelpt 20 jaar oude 'bug' om spam beter te herkennen
- Abraham54
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 156 times
donderdag 2 mei 2024, 10:57 door Redactie, 8 reacties
Publicatie van Security.nl
Het ontwikkelteam van Thunderbird heeft een twintig jaar oude 'bug' verholpen om spam beter te kunnen herkennen. Op 10 mei 2004 deed iemand het verzoek om in de kolom van afzenders zowel naam als e-mailadres weer te geven. Op dit moment is alleen de naam zichtbaar. Wanneer ook het e-mailadres zou worden weergegeven, zou het volgens de indiener van 'Bug 243258' eenvoudiger moeten worden om spam te herkennen.
"Iets wat bijna twintig jaar geleden is gevraagd is eindelijk in de Daily-versie terechtgekomen. De mogelijkheid om de weergave van ontvangers in de berichtenlijst te bepalen en beter onbekende adressen te kunnen onderscheiden van die in het adresboek zijn opgeslagen, is eindelijk geïmplementeerd", zegt Alessandro Castellani van het Thunderbird-team.
Volgens de ontwikkelaar is dit één van de vele voorbeelden van features die in het verleden lastig te implementeren waren, maar door verbeteringen aan de architectuur van Thunderbird eindelijk zijn toe te voegen. Het ontwikkelteam is dan ook van plan om meer van deze oude verzoeken waar mogelijk uit te voeren.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
- Joshua Orbit
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: Thunderbird verhelpt 20 jaar oude 'bug' om spam beter te herkennen
Thunderbird is al meer dan 6 jaren niet meer in gebruik.
Voor mijn webmail (Oultook, Hotmail -- Microsoft) had ik toevallig ontdekt dat Microsoft's spamfilters geweldig goed en precies werken, wanneer je de service betalend zou gebuiken ..... een luttele 20 € / jaar en je krijgt er nog leuke wolk-services er gratis bij ..... OneDrive mét privacygaranties, en een Office 365 wolk om die vervelende Microsoft documenten precies open te krijgen (vooral de overheden en ziekenfondsen kunnen echt met uw voeten rammelen door hun opmaak-driften en moeilijke layouts .... mijn LibreOffice kan soms nauwelijks volgen lol) .
Als je al 20 jaren geduld moet hebben voor iets geïmplementeerd te hebben bij Mozilla .......
Het eerste dat ik er af gooi is gewoonlijk Thunderbird ..... lol ..... Firefox heb ik dan wel nodig voor de eID België maar ik wacht op de dag dat PCKS#1-modules niet meer nodig zouden zijn voor een simpele inlog op overheidsportalen.
Soit ..... menigeen Thunderbird-gebruiker zal wel blij zijn met dit ... maar zoals @stegiman ook zegt : hackers veranderen razendsnel hun methodieken bij zwakkere digibeten.
Voor mijn webmail (Oultook, Hotmail -- Microsoft) had ik toevallig ontdekt dat Microsoft's spamfilters geweldig goed en precies werken, wanneer je de service betalend zou gebuiken ..... een luttele 20 € / jaar en je krijgt er nog leuke wolk-services er gratis bij ..... OneDrive mét privacygaranties, en een Office 365 wolk om die vervelende Microsoft documenten precies open te krijgen (vooral de overheden en ziekenfondsen kunnen echt met uw voeten rammelen door hun opmaak-driften en moeilijke layouts .... mijn LibreOffice kan soms nauwelijks volgen lol) .
Als je al 20 jaren geduld moet hebben voor iets geïmplementeerd te hebben bij Mozilla .......
Het eerste dat ik er af gooi is gewoonlijk Thunderbird ..... lol ..... Firefox heb ik dan wel nodig voor de eID België maar ik wacht op de dag dat PCKS#1-modules niet meer nodig zouden zijn voor een simpele inlog op overheidsportalen.
Soit ..... menigeen Thunderbird-gebruiker zal wel blij zijn met dit ... maar zoals @stegiman ook zegt : hackers veranderen razendsnel hun methodieken bij zwakkere digibeten.