Sinds een paar weken hebben we digirecorder terug gebracht bij Telenet winkel.
Voortaan kijken we online TV wat voor ons nieuw is.
Op dit moment gebruiken we TV-Vlaanderen en andere TV app.
TV-Vlaanderen is niet altijd ondertiteld en dat is vervelend als je doof bent.
VTM GO is bijvoorbeeld nieuws helemaal niet ondertiteld en dus moeten we VRT Max journaal kijken.
GoPlay is de slechte wat ondertitels betreft.
Voor film zoeken we nog een goede aanbieder.
Welke gebruiken jullie?
Online TV
- Roxmarie
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 36 times
Re: Online TV
Geen 1. Ik kijk bijna geen tv. Wel heb ik een chromecast zo kan ik eventueel dingen vanaf mijn telefoon casten naar mijn tv.
B.v. Youtube of mijn telefooon scherm.
Maar je hebt er vele.
Netflix
Videoland
Disney
Prime-video
HBO-Max
Hieronder een behoorlijk complete lijst, geen idee of dit ook in België te zien is allemaal, maar daar ga ik gemakshalve maar even van uit.
https://www.streamwijzer.nl/beste-strea ... nederland/
B.v. Youtube of mijn telefooon scherm.
Maar je hebt er vele.
Netflix
Videoland
Disney
Prime-video
HBO-Max
Hieronder een behoorlijk complete lijst, geen idee of dit ook in België te zien is allemaal, maar daar ga ik gemakshalve maar even van uit.
https://www.streamwijzer.nl/beste-strea ... nederland/
- Peer76
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 91 times
Lineaire tv bekijk ik gewoon op de tv via de KPN I-TV ontvanger. Voor films gebruik ik mijn Nvidia Shield TV met daarop mijn app's zoals Netflix, Skyshowtime en HBO-MAX.
Voor de Nederlandse NPO zenders is de Teletekstpagina 888 beschikbaar. Heeft TV Vlanderen niet zo'n optie @stegiman?
Voor de Nederlandse NPO zenders is de Teletekstpagina 888 beschikbaar. Heeft TV Vlanderen niet zo'n optie @stegiman?
www.gouwepeer.nl
- stegiman
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 218 times
Nvidia Shield TV : daar gebruiken we.
TV Vlanderen heeft zeker niet alles ondertiteld. Nieuws word niet ondertiteld.
Daarvoor gebruik ik VRT Max app.
Nederlandse zender heb ik nog niet geprobeerd.
.
TV Vlanderen heeft zeker niet alles ondertiteld. Nieuws word niet ondertiteld.
Daarvoor gebruik ik VRT Max app.
Nederlandse zender heb ik nog niet geprobeerd.
.
- De-Witte
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 203 times
Alle streamingsdiensten hebben Nederlandse ondertiteling bij nagenoeg alle content ik schat 98%, alleen Engels 2% zijn uitzonderingen op deze regel.
Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen
- De-Witte
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 203 times
Nu weet ik niet hoe het in België gaat maar wij kijken gratis naar Nederland 1,2 en 3 welke teletekst ondertiteling hebben maar helaas niet op alles wat ze uitzenden en nieuws klopt gewoon niet omdat het vaak live is, met een kleine 15 cm binnen antenne.
Een van de redenen om afscheid te nemen van het tv was omdat ik deze niet meer verstond. We zijn overgestapt Ziggo alles in 1 (Radio TV telefoon Internet) op internet only op Glas van KPN 400/400 Mbit van Odido luisteren digitaal naar de radio via een app op een oude Android tablet aangesloten op onze Edifier 2.1 geluid set.
Ziggo was €65,- nu bij Odido met maandelijkse korting van €5,- omdat we ook mobiel hebben via hun voor €45,- dat zijn €240,- p/jaar het eerste jaar hadden we DSL 100/20 van hun voor slechts €25,- met de korting € 480,- uitgespaard daar kan je makkelijk Netflix en HBO van betalen .
En bellen alleen nog via mobiel welke verbonden is met mijn hoorapparaten () kijken naar Netflix, HBO max en houden nog geld over.
Tevens kijken we via een NAS waar Jellyfin Server (kan ook op elke PC) opstaat naar al onze digitale content met Nederlandse ondertiteling. Circa 800 Films in HD ongeveer 100 series en tientallen documentaires.
We hebben een Xiaomi 55" P1 tv gekocht bij de Lidl (prachtig beeld matig geluid dus ook op de Edifier 2.1 aangesloten voor een fantastisch geluid), waar je alle apps van de Android store op kan instaleren. Waarvan ik Plex noem omdat deze ook legale live tv en streaming aanbieden waar je gratis naar kan kijken met ondertitels. Heb je geen Android smart tv maar wel een HDMI aansluiting koop dan een Android tv box bij AliExpress voor circa €30,- waarop je de Android apps kan installeren. Elk TV kanaal heeft wel een App helaas zijn ze niet altijd gratis maar wel het proberen waard al is het maar om Netflix en andere streaming diensten te kunnen kijken.
Onze tv heeft voor mij een bluetooth streaming kastje wat rechtstreeks op mijn hoorapparaten gaat en een mooi geluid van de stereo set. Ben je echter doof dan ben je idd op Teletekst of andere ondertiteling aangewezen bij tv kijken in welke vorm dan ook gelukkig kan dit met de streaming sites vandaag de dag.
Suc6 met je zoektocht naar wat voor jouw wel werkt.
Gerard.
Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen