wáár vind ik mijn Ubuntu versie?
- Peer76
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 107 times
Re: wáár vind ik mijn Ubuntu versie?
Zelf heb ik de Officejet Pro 7740, die alweer een aantal jaartjes op de markt is. Die printer werkt dus ook prima met de oudere versies.
www.gouwepeer.nl
- Peer76
Ben jij bij Zorin gebleven @Anjo, of heb jij een overstap gemaakt?
www.gouwepeer.nl
- Peer76
Je zou Wubuntu eens kunnen overwegen. Ik heb echter geen idee hoe jouw videokaart daarin word ondersteund. Zelf ervaar ik in Ubuntu (nieuwere kernel dan in Zorin) geen problemen met mijn videokaart in F@H (momenteel heb ik versie 7.6.21, maar er staat een update klaar).
www.gouwepeer.nl
- Anjo
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 36 times
En welke kaart had jij?
Heb t ergens gelezen maar weet niet meer waar.
Ben aan t overwegen de 1660 te vervangen door een XT5700,8 gb maar kan niet vinden hoe die presteert voor vouwen
Heb t ergens gelezen maar weet niet meer waar.
Ben aan t overwegen de 1660 te vervangen door een XT5700,8 gb maar kan niet vinden hoe die presteert voor vouwen
- geest
- Has thanked: 589 times
- Been thanked: 116 times
@stegiman.
Ieder besturingsysteem heeft zijn goede kanten maar als je minder in het ene je weg vind dan in het andere voor je persoonlijke bezigheden in orde te krijgen snap ik dat sommige meer besturingsystemen draaien.
Ik weet ook nog te weinig om me goed te voelen in Linux.
Ik vind apple beanstigend naar gegevens winning maar snel instellingen vinden.
Linux voel ik mij het meest vrij al ben ik er nog niet goed in.
En windows gebruik ik het meest omdat het meest vertrouwd is.
Ieder besturingsysteem heeft zijn goede kanten maar als je minder in het ene je weg vind dan in het andere voor je persoonlijke bezigheden in orde te krijgen snap ik dat sommige meer besturingsystemen draaien.
Ik weet ook nog te weinig om me goed te voelen in Linux.
Ik vind apple beanstigend naar gegevens winning maar snel instellingen vinden.
Linux voel ik mij het meest vrij al ben ik er nog niet goed in.
En windows gebruik ik het meest omdat het meest vertrouwd is.
- Anjo
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 36 times
Ik ben begonnen met een damned small Linux als router in de jaren 90, alle 4 PC' draaiden toen Win.3.1.
Windows is en blijft het makkelijkste systeem en komt, out of the box, met de meeste drivers, iets wat in een willekeurige Linux pas later gemeengoed werd.
Als je bovendien schoolgaande jeugd in huis hebt/had was windows gewoon het beste OS om te gebruiken, omdat "iedereen dat heeft"
Ik draai Zorin sinds versie 12, maar aangezien mijn laptop beneden de geest gaf en ik een nieuwe moest, werd dat een HP met een Windows 11.
Voor mijn gebruik zou zelfs een Chromebook voldoen, maar die vind ik te "licht", wil soms ook iets zwaardere toepassingen draaien en nu liep ik tegen een prettig geprijsd HP ding aan, vandaar.
Verder heb ik voor de laatste 5 licenties van MS 11 pro minder betaald als twee maal een Zorin pro licentie......
Windows is en blijft het makkelijkste systeem en komt, out of the box, met de meeste drivers, iets wat in een willekeurige Linux pas later gemeengoed werd.
Als je bovendien schoolgaande jeugd in huis hebt/had was windows gewoon het beste OS om te gebruiken, omdat "iedereen dat heeft"
Ik draai Zorin sinds versie 12, maar aangezien mijn laptop beneden de geest gaf en ik een nieuwe moest, werd dat een HP met een Windows 11.
Voor mijn gebruik zou zelfs een Chromebook voldoen, maar die vind ik te "licht", wil soms ook iets zwaardere toepassingen draaien en nu liep ik tegen een prettig geprijsd HP ding aan, vandaar.
Verder heb ik voor de laatste 5 licenties van MS 11 pro minder betaald als twee maal een Zorin pro licentie......
- stegiman
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 241 times
@geest
Zolang je Windows blijft gebruiken zal je ook nooit Linux goed kennen.
Het maak mij niks uit welke besturingssysteem ik zou gebruiken.
Ik heb van mijn zoon een Apple computer gekregen maar ik heb nog geen toetsenbord gekocht.
Zodra ik dat heb zal ik Mac gewoon hetzelfde doen als bij Linux
Ik stel altijd de vraag: wat wil ik doen en zoek het uit te ik vind.
Maar bij Linux zijn er zoveel distro dat je best een keuze maak welke je hoofd Distro is.
In mijn geval is dat LMDE 6 sinds deze week. (Daarvoor LMDE 5)
Zolang je Windows blijft gebruiken zal je ook nooit Linux goed kennen.
Het maak mij niks uit welke besturingssysteem ik zou gebruiken.
Ik heb van mijn zoon een Apple computer gekregen maar ik heb nog geen toetsenbord gekocht.
Zodra ik dat heb zal ik Mac gewoon hetzelfde doen als bij Linux
Ik stel altijd de vraag: wat wil ik doen en zoek het uit te ik vind.
Maar bij Linux zijn er zoveel distro dat je best een keuze maak welke je hoofd Distro is.
In mijn geval is dat LMDE 6 sinds deze week. (Daarvoor LMDE 5)
- Peer76
Ik heb de GeForce GT 1030. Momenteel ben ik niet meer actief met eiwitten vouwen, maar in het begin van de corona periode ben ik wel actief bezig geweest.
Ik werk zelf al weer jaren alleen met Linux op zowel mijn desktop als laptop. Mijn laatste dual boot met Windows is volgens mij met Fedora Core 3 geweest. Daarna ben ik (ik meen in 2006) naar Gentoo over gestapt en later (na een gecrashte harddisk) bij Ubuntu terecht gekomen. Inmiddels heb ik meerdere distributies uitgeprobeerd:
- Red Hat 9 (van voor de afsplitsing RHEL en Fedora Core)
- Fedora Core
- Gentoo
- Ubuntu
- Slackware
- Mandrake
- Backtrack
- Mint
- Open Suse
- Zorin
- Wubuntu
www.gouwepeer.nl