Deze printer werkt perfect in Linux ( in mijn geval Linux Mint LDME 4)
Ik heb deze heel even kunnen gebruik om te zien wat er mis was doch ik was vergeten om te kijken of er ook voor de scanner werkt.
Maar om iets te kunnen veranderen zoals firmware moet je wel Windows hebben.
In Linux moet je wel draadloos wifi hebben --> je mag gerust lan + Draadloos gebruiken.
Start dan deze HP printer Desktop 2600 al-inn en wacht voldoende tot je duidelijk wifi lampje ziet op de paneel van de printer.
Klik rechts onderaan op netwerk icoontje met de linkermuisknop en dan zou je de printer moeten zien zonder ook maar iets te moeten installeren.
Als je dat ziet hoeft je gewoon op dezelfde manier afdrukken zoals je gewoon bent met andere printer.
Voor degene die die printer hebben: een opmerking: je moet wel de nieuwste firmware installeren als je in Windows wilt gebruiken + de laatste update bij HP.
Firmware + update
HP Desktop 2600 al-inn printer
Re: HP Desktop 2600 al-inn printer
Leuk dat het goed gelukt is.
Je kon ook anders werken:
de printer paren op de modem (gesteld dat die een WPS-functie heeft ! ) en vanuit Zorin of LMDE bij instellingen/ printers de 'netwerkprinter' instellen als standaard printer. Mocht je modem geen WPS hebben kan je altijd met het MAC-adres van je printer in je modem instellen dat deze je printer in netwerk moet aanspreken.
Ook heeft HP voor Android Smartphones een app. Op deze manier pairen kan je eveneens via de app je firmware bijwerken mocht die bugs hebben of vernieuwde functies (een betere USB ondersteuning b.v. ). Dus een Windows hebben of er nood aan hebben is totaal niet meer van doen. Zelfs merken als Epson, Brother, Canon etc , geven een maximum ondersteuning via Android en via een simpele WPS WiFi-setup. Daarmee zitten die printers 'in het systeem' in tegenstelling dat je met WiFi zou switchen naar het netwerk van de printer. De meeste All-in-one modems hebben zo een WPS knop, soms kan het nodig zijn om een aparte router/switcher (met WiFi !) aan te kopen om op die manier apparaten in het netwerk te krijgen. Wil je heel veilig werken kan je ook in vele gevallen met een PIN-code de WPS opstellen (kijk daarvoor in de firmware van je modem/router ---- 192.168.1.1 is meestal het adres dat je nodig hebt).
Dus je kan een WiFi-printer véél beter integreren zonder het gepruts in de Wifi-instellingen. Maar er zijn vele wegen naar Rome lol
Je kon ook anders werken:
de printer paren op de modem (gesteld dat die een WPS-functie heeft ! ) en vanuit Zorin of LMDE bij instellingen/ printers de 'netwerkprinter' instellen als standaard printer. Mocht je modem geen WPS hebben kan je altijd met het MAC-adres van je printer in je modem instellen dat deze je printer in netwerk moet aanspreken.
Ook heeft HP voor Android Smartphones een app. Op deze manier pairen kan je eveneens via de app je firmware bijwerken mocht die bugs hebben of vernieuwde functies (een betere USB ondersteuning b.v. ). Dus een Windows hebben of er nood aan hebben is totaal niet meer van doen. Zelfs merken als Epson, Brother, Canon etc , geven een maximum ondersteuning via Android en via een simpele WPS WiFi-setup. Daarmee zitten die printers 'in het systeem' in tegenstelling dat je met WiFi zou switchen naar het netwerk van de printer. De meeste All-in-one modems hebben zo een WPS knop, soms kan het nodig zijn om een aparte router/switcher (met WiFi !) aan te kopen om op die manier apparaten in het netwerk te krijgen. Wil je heel veilig werken kan je ook in vele gevallen met een PIN-code de WPS opstellen (kijk daarvoor in de firmware van je modem/router ---- 192.168.1.1 is meestal het adres dat je nodig hebt).
Dus je kan een WiFi-printer véél beter integreren zonder het gepruts in de Wifi-instellingen. Maar er zijn vele wegen naar Rome lol
- stegiman
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 241 times
Dat klopt helemaal niet want je hebt ook 192.168.0.1 voor Telenet192.168.1.1 is meestal het adres dat je nodig hebt)
Bij Nederlandse provider is het helemaal anders.
Bovendien kan het zijn dat je zelf een IP adres in uw router had ingesteld.
Dan heb ik nog niet gesproken over only-modem of server of firewall toestellen die je instelt.
Bovendien heb je eigenlijk zelfs 192.168.1.1 niet nodig want je kan ook publieke IP adres gebruiken als je de router zo is ingesteld is.
Zo is het ook in andere landen buiten de Benelux. Globaal is het adres makkelijk te achterhalen. Maar om een WiFi-printer in je netwerk te hebben is al het overige wat je daar zegt niet waar.stegiman schreef: ↑17 nov 2022, 14:34Dat klopt helemaal niet want je hebt ook 192.168.0.1 voor Telenet192.168.1.1 is meestal het adres dat je nodig hebt)
Bij Nederlandse provider is het helemaal anders.
Bovendien kan het zijn dat je zelf een IP adres in uw router had ingesteld.
Dan heb ik nog niet gesproken over only-modem of server of firewall toestellen die je instelt.
Bovendien heb je eigenlijk zelfs 192.168.1.1 niet nodig want je kan ook publieke IP adres gebruiken als je de router zo is ingesteld is.
Firewall in je modem/ router heeft niks te maken met je printer in te nemen in het netwerk.
Servers, wie gebruikt het ? , idem dito ... Tenzij je met pfsense een ingesloten netwerk maakt maar een Nederlandstalige kennende zullen ze nooit 200€ op tafel kwakken om nog maar de basics te hebben voor een veilig netwerk. Het is meestal ISP modem/router en internet only. Dus een Firewall heeft daar niks mee te maken. Maar sommigen hebben inderdaad geen WPS-mogelijkheid en dan is het paren van de printer en WiFi via de firmware ... Of dat nu 192.168.1.1 is of 192.168.0.1 maakt niks uit aan de uitleg die ik gaf. Dat is komma zoeken op een 0 tegenargument. Je paart je printer in je WiFI netwerk tout court .
- stegiman
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 241 times
Dan ben je echt niet goed op de hoogte.
Bovendien is WPS geen veilige manier want als je dat met de printer kan, kan ik ook met mijn toestel ook inbreken.
Bovendien is WPS geen veilige manier want als je dat met de printer kan, kan ik ook met mijn toestel ook inbreken.