Zorin 17 is het uit de kinderschoenen met 17.1?

Plaats reactie
De-Witte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 163 times

Zorin 17 is het uit de kinderschoenen met 17.1?

Bericht door De-Witte »

Je merkt dat er met het automatisch updaten en zelfs het opstarten van Zorin 17.1 inmiddels de verschillende verbeteringen zijn doorgevoerd. We krijgen nu automatisch onze updates en hoeven deze, omdat het zo ingesteld staat, alleen nog maar goed te keuren, het opstart geluid klinkt nu ook vrolijk uit de speakers bij het opstarten van je bureaublad en na de nodige updates werk alles lekker en gesmeerd (mits je pc snel genoeg is tenminste).

Ik mis nog steeds hier en daar wat vertaling van het Engels naar het Nederlands.
Bijv. een rechtermuisklik op je bureaublad geeft nog steeds de Engelstalige Select all, Arange Icons, Arange by name etc. Nu is Engels natuurlijk steeds meer aan het inburgeren (met name door de Engels talige programma's) maar we wonen er niet toch, en we hebben ook mooie benamingen voor Selecteer alles, Rangschik iconen of Rangschik op naam, wright? ;)

Of dat ze het beestje niet bij de juiste naam noemen, zoals Nemo en Nautilus wat bij mij gewoon Bestanden heet. :ugeek:

Echter Windows start ik enkel nog maar op om bij te werken en af en toe een back-up te maken.
Mullvad VPN voldoet in Zorin 17.1 uitstekend zijn werk dus daar heb ik de Windows ook al niet meer voor nodig
en Zorin 17.1 is dus mijn OS geworden, waar ik mij bijzonder happy mee voel en door de ClamTk scanner en mijn Mullvad VPN ook zeer veilig, mede omdat Linux sowieso veiliger is dan Windows.
Kortom het is een vrolijk Pasen, omdat het dat vandaag nu eenmaal is maar ook omdat ik met Zorin 17.1 zo in mijn nopjes ben. :D

Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen :roll:
FelixV
Been thanked: 3 times

Re: Zorin 17 is het uit de kinderschoenen met 17.1?

Bericht door FelixV »

Voor iedereen die het wil weten

Ben al jaren bezig met allerhande distros tot aan de eerste Slackware terug (veeel terminalwerk, alleen voor diehards maar leerzaam).
Ben ook al jaren van Wdinges afgekickt en op MacOs Imac overgestapt.
Mijn oude MacBookPro portable begon wat last te krijgen om te volgen en sinds er Zorin 16 op geinstalleerd is ben ik weer gelukkig.
Letterlijk bijna alles werkt naar behoren zelfs toetensbordverlichting met uitzondering van de NVDIA grafische kaart maar dat is niet de fout van Debian maar NVDIA die niet de juiste drivers terbeschikking stelt.
Ben altijd gevolgd naar 16.3, 17.0 en 17.3 zonder veel problemen. 17.0 heeft in het begin wat kinderziektes gekend en ik heb af en toe wel eens naar 16.3 teruggeschakeld.
Voor dit soort laptops wel het beste wat ik al heb geprobeerd.
17.3 wordt nog dagelijks bijgewerkt wat zelfs tegen Macos nog een grote verbetering is.
Omdat ik dat graag wil volgen heb ik de automatische updates op de lange baan geschoven en doe ik elke morgen zelf een update en zet dan de details aan. Erg interessant en mooi om te volgen.

Iedereen vrolijk Pasen
Moi
De-Witte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 163 times

Re: Zorin 17 is het uit de kinderschoenen met 17.1?

Bericht door De-Witte »

FelixV schreef: 31 mar 2024, 17:56 Voor iedereen die het wil weten

Ben al jaren bezig met allerhande distros tot aan de eerste Slackware terug (veeel terminalwerk, alleen voor diehards maar leerzaam).
Doet mij denken aan de early versies van Redhat Suse en het installeren via het terminalvenster. Heel veel van geleerd namelijk om er vooral van weg te blijven want werken met een terminalvenster was voor mij altijd terminaal en eindigde altijd in een teleurstelling.
Gelukkig kwam voor mij de begeleidende GUI interface en dat was zeker in de begin jaren voor een leek nog meer dan moeilijk genoeg, waar was de C schijf gebleven wat bedoelen ze nou met hda en meer van dat soort termen waar een leek geen weet van heeft.
Enfin een heel leuke reminder aan vergane tijd, Merci dat ik dit via jouw weer eens beleven mag. :thanks:
Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Zorin OS 17”