een sigaartje of een sigaret

Hier kan je off topic praten en muziek, grapjes, artificieel intelligentie (AI), filmpjes en wat weet ik nog allemaal posten
Zorinhendrik
Has thanked: 571 times
Been thanked: 341 times

Re: een sigaartje of een sigaret

Bericht door Zorinhendrik »

De-Witte schreef: 16 sep 2024, 21:39
Zorinhendrik schreef: 16 sep 2024, 19:44 Ik zal dat inderdaad moeten doen.
Ik heb me al voorgenomen minder te drinken want ik draag Tena Men pampers omdat ik mijn water niet kan ophouden.
Maar alle gekheid op een hoopje, ik zal water drinken met een smaakje erin zoals Spa
Ik drink gewoon tapwater uit de kraan goed gekoeld in de ijskast voor een euro circa 1000 liter water.
Zonder toevoegingen welke nu net niet gezond zijn, want het zijn chemische smaakjes in plaats van natuurlijke sapjes.
Juist, maar tapwater is bij ons uit de grond en ik was, kook en gebruik wc ermee, maar er zo van drinken durf ik niet.

Nochtans drinken onze beesten 500 koeien en 3 hondjes en vier katten ervan en ze leven nog

Je bent niet alleen, er zijn meerdere voor jou geweest en er zullen nog anderen na jou komen.
Stel je vraag heel eenvoudig en wij zoeken het uit. Uw computer is belangrijk!
stegiman
Has thanked: 15 times
Been thanked: 241 times

Bericht door stegiman »

Wie doet de 500 koeien?
De-Witte
Has thanked: 225 times
Been thanked: 279 times

Bericht door De-Witte »

stegiman schreef: 17 sep 2024, 23:01 Wie doet de 500 koeien?
Ik vermoed de 🐂 van de buurman?😄
Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen :roll:
Zorinhendrik

De-Witte schreef: 17 sep 2024, 23:46
Ik vermoed de 🐂 van de buurman?😄
Inderdaad, het is één groot domein en er staan twee huizen op.
Ons huis en dat van de boer.
Zij drinken allemaal van ons grondwater
Je bent niet alleen, er zijn meerdere voor jou geweest en er zullen nog anderen na jou komen.
stegiman

Bericht door stegiman »

Verschil is dat koeien en andere dieren niet zo oud worden als wij.
Ik geef al mijn dieren gewoon regenwater en als er geen dan grondwater.
De gans en schapen zijn ouder dan 13 mogelijk 15 jaar want de exacte leeftijd weet ik niet want de schapen wonen in ieder geval 10,5 jaar bij ons. Ze hebben zelfs blauwtong overleefd net als de ander schapen.
De-Witte

Bericht door De-Witte »

Zorinhendrik schreef: 18 sep 2024, 05:10
De-Witte schreef: 17 sep 2024, 23:46
Ik vermoed de 🐂 ( stier ) van de buurman?😄
Inderdaad, het is één groot domein en er staan twee huizen op.
Ons huis en dat van de boer.
Zij drinken allemaal van ons grondwater
Als er bij jou 500 koeien in de buurt rond wandelen zou ik ook geen grond of putwater drinken deze produceren namelijk een enorme hoop stront wat ook in het grondwater terecht komt en niet gezond is voor mens of dier.

De natuur is best in staat om deze stoffen te filteren mede door de grond en kiezel lagen maar 500 koeien is nou weer net wat te veel van het goede zo een 450 stuks ongeveer. Daarom is gemengde veeteelt afgewisseld met landbouw wat we vroeger hadden juist zo goed voor de natuur en de grond. Door de afwisseling van weide land en teelt gronden had je geen verzadiging van afvalstoffen wat je nu met de massa productie juist wel krijgt.
Teeltgronden raken volledig uitgeput en weide gronden raken volledig verzadigd waardoor de concentratie van afval stoffen in de grond, sloten, en rivieren veel te hoog oploopt vooral in ons veel te kleine Nederland.
Ik ben ervan overtuigd dat we ons zelf vernietigen.
Kijk maar eens naar de huidige producten, we eten voornamelijk suiker en zout, chocolade is hier een goed voorbeeld van. Door massa productie krijg je bij een ziekte ook een enorme verlies aan opbrengst, gekke koeien ziekte, varkens pest, vogelgriep, schimmel in de bananen roestvlekken in de sla en ga zo maar door. maar we moeten nog steeds eten en geloof mij we eten ook onze eigen afvalstoffen weer op want met de vele miljarden waarmee we op onze planeet leven en de jaren van uitputting en verkwisting van grondstoffen hebben ons gebracht waar we nu staan: Op het randje van het einde. Het verval van de aarde is inmiddels begonnen. Deze brokkelt letterlijk af en de temperaturen stijgen en stijgen ook al voelt dat misschien niet direct zo.
De balans is zoek de tekenen aan de wand zijn er ( Verlies van de polen ) en we moeten hoe dan ook de aarde weer in evenwicht zien te krijgen willen we onze toekomstige generaties ook nog een zelfde bestaan kunnen bieden als wat wij gehad hebben.
Zorinhendrik

Precies @De-Witte , maar hier hebben ze het anders aangepakt, alleen de drachtige koeien eten hier gras en dat zijn er zo'n 30 per maand.
Al de rest leeft continu in stallen die daarvoor speciaal zijn ingericht voor het opvangen van de afvalstoffen (kak en pis).

De mest wordt verwerkt tot voeding voor planten (een klein deel maar, voor serres), de rest van de mest wordt bewerkt tot strooisel waar de koeien liggen en een groot deel wordt nat verwerkt tot bemesting voor de 50 hectare landbouwgrond waar jaarlijks afwisselend andere gewassen worden gekweekt en voornamelijk maïs en aardappelen.

Een landbouw bedrijf met heel grote stallen en twee huizen en een hoop aanpassingen om de subsidies te blijven krijgen.
Een miljoenen bedrijf!
Ik ben ervan overtuigd dat we ons zelf vernietigen
maak mij niet al meer depressief dan ik al ben he
De-Witte

Bericht door De-Witte »

Zorinhendrik schreef: 18 sep 2024, 11:01 Precies @De-Witte , maar hier hebben ze het anders aangepakt, alleen de drachtige koeien eten hier gras en dat zijn er zo'n 30 per maand.
Al de rest leeft continu in stallen die daarvoor speciaal zijn ingericht voor het opvangen van de afvalstoffen (kak en pis).

De mest wordt verwerkt tot voeding voor planten (een klein deel maar, voor serres), de rest van de mest wordt bewerkt tot strooisel waar de koeien liggen en een groot deel wordt nat verwerkt tot bemesting voor de 50 hectare landbouwgrond waar jaarlijks afwisselend andere gewassen worden gekweekt en voornamelijk maïs en aardappelen.

Een landbouw bedrijf met heel grote stallen en twee huizen en een hoop aanpassingen om de subsidies te blijven krijgen.
Een miljoenen bedrijf!
Ik ben ervan overtuigd dat we ons zelf vernietigen
maak mij niet al meer depressief dan ik al ben he
Ja de Europese gemeenschap en overheid heeft ons naar massa productie gestuurd, daardoor krijg je ook miljoenen bedrijven en geen gemengde land / vee boeren meer het is simpel weg niet meer rendabel en ze hebben geen bestaansrecht meer hierdoor. Waar vroeger de boer nog betaald kreeg om de overschot aan stront uit te varen bij andere boeren, moet nu dezelfde boer ( althans hier in Nederland ) betalen om zijn stront overschot kwijt te raken. Hier verzuipen de boeren letterlijk in hun stront overschotten mede door de enorme varkens en kippen teelt in Nederland.

Was het vroeger nog gezellig op de boerderij met 10 kippen, 5 varkens en koeien, 2 geiten en of schapen en een flinke lap grond voor de landbouw en voedsel teelt voor de dieren. Tegenwoordig zijn het idd enorme stallen met beesten die te vaak opgehokt in kleine ruimtes leven ( dit heb ik vroeger al geleerd op de landbouwschool ). gelukkig gaan ze nu ook weer terug naar af en mogen de koeien weer naar buiten, kunnen de varkens weer scharrelen samen tussen de kippen alleen de hoeveelheid ervan door onze consumptie drang is nog veel te groot.
De-Witte

Bericht door De-Witte »

Ik heb de lagere landbouwschool gedaan in Nederland waar we ook nog een middelbare en hoger hadden.
Hier werd zowel de land als vee bouw behandeld op het eerste niveau en heb ik op diverse bedrijven stage gelopen ( Kas bouw bedrijf met zaailingen voor groente teelt, Varkens fok bedrijf, Paarden manege ) om er enkele te noemen. Het had dan ook niet veel gescheeld of ik was boer geworden. Maar niet echt natuurlijk want omdat ik geen familie bedrijf had en een start-up van een land of vee teelt bedrijf ( boerderij ) inderdaad in de meerdere miljoenen liep ( toen al ) denk maar alleen eens aan de boerderij zelf, de stallen en de grond die je nodig hebt om rendabel te kunnen werken en daar komt de vee stapel dan nog bij. Was het ofschoon ik dit wel wilde een onbegonnen zaak waardoor ik na de lagere landbouwschool ook afgehaakt heb en als leerling fabrieksslager ben gaan werken bij toentertijd Coveco in Weert. De affiniteit met de boerderij en alles wat er mee samen hangt heb ik nog steeds, de zelfstandigheid wat een enorme verantwoording met zich meebrengt heb ik geen moment gemist.
Ik zie het aan boeren om mij heen die het ontzettend moeilijk hebben omdat ze door de regering tot massa productie zijn gedwongen en nu door die zelfde regering weer enorm beperkt worden in hun bestaan waardoor ze niet voor of achteruit meer kunnen hun bedrijf langzaam maar zeker ten onder zien gaan.
Veel boeren worden in Nederland uitgekocht en er zijn volop plannen om landbouw grond te verstedelijken waardoor de problemen van voedsel voorziening alleen maar toenemen.
Enfin maak ik mij er druk om, ja dat doe ik al hoe wel je er geen kloten aan hebt, tenslotte ben ik ook een vleeseter die daarbij graag ook wat groenten naast de patatten heeft liggen op mijn bord.
stegiman

Bericht door stegiman »

Nederland en België is min of meer hetzelfde want dat is iets wat Europa beslist.
Koeien terug naar de weide: dat zal niet gaan want dan zou de vleesprijs pak duurder worden en vegan-vlees of ander soort vlees uit eiwitten goedkoper worden.

Grote stal tot daar aan toe.
Maar in België een zeer grote kippenstal bouwen om te leveren in Engeland is toch wel te gek.

Bij ons op zo'n 2 km verder staat en stal met maar liefst 500.000 slachtkippen.
Dat is toch waanzin.
Elke dag komen er veel transport voor die slachtkippen.
En elke 6 weken opnieuw.
De-Witte

Bericht door De-Witte »

stegiman schreef: 18 sep 2024, 15:39 Nederland en België is min of meer hetzelfde want dat is iets wat Europa beslist.
Koeien terug naar de weide: dat zal niet gaan want dan zou de vleesprijs pak duurder worden en vegan-vlees of ander soort vlees uit eiwitten goedkoper worden.

Grote stal tot daar aan toe.
Maar in België een zeer grote kippenstal bouwen om te leveren in Engeland is toch wel te gek.

Bij ons op zo'n 2 km verder staat en stal met maar liefst 500.000 slachtkippen.
Dat is toch waanzin.
Elke dag komen er veel transport voor die slachtkippen.
En elke 6 weken opnieuw.
Tja en wij exporteren bergen varkensvlees naar o.a. China tegenwoordig met een halfjaar oud al slachtrijp.
Zit er niet genoeg water in het vlees dan wordt het met de verpakking nog wel bij gespoten :lol:
Een heerlijke hachee of zuurvlees schotel ik mot er niet aan denken als dat met kunstmatig vlees gemaakt gaat worden dan eet ik het liever niet meer of minder want het is eigenlijk als het in de reclame is al veel te duur.
Bekijk je het vanuit het dier welzijn dan is alles wat met vlees te maken heeft nog steeds veel te goedkoop want een lekker leventje hebben onze vlees voorzieners echt niet meer. :roll:
Peer76
Has thanked: 87 times
Been thanked: 106 times

Bericht door Peer76 »

500 koeien is ook wel een behoorlijke aantal. 35 koeien in de tuin is al veel :mrgreen:
www.gouwepeer.nl
Plaats reactie

Terug naar “De Lounge”