Zorinhendrik schreef: ↑18 sep 2024, 05:10
De-Witte schreef: ↑17 sep 2024, 23:46
stegiman schreef: ↑17 sep 2024, 23:01
Wie doet de 500 koeien?
Ik vermoed de
( stier ) van de buurman?
Inderdaad, het is één groot domein en er staan twee huizen op.
Ons huis en dat van de boer.
Zij drinken allemaal van ons grondwater
Als er bij jou 500 koeien in de buurt rond wandelen zou ik ook geen grond of putwater drinken deze produceren namelijk een enorme hoop stront wat ook in het grondwater terecht komt en niet gezond is voor mens of dier.
De natuur is best in staat om deze stoffen te filteren mede door de grond en kiezel lagen maar 500 koeien is nou weer net wat te veel van het goede zo een 450 stuks ongeveer. Daarom is gemengde veeteelt afgewisseld met landbouw wat we vroeger hadden juist zo goed voor de natuur en de grond. Door de afwisseling van weide land en teelt gronden had je geen verzadiging van afvalstoffen wat je nu met de massa productie juist wel krijgt.
Teeltgronden raken volledig uitgeput en weide gronden raken volledig verzadigd waardoor de concentratie van afval stoffen in de grond, sloten, en rivieren veel te hoog oploopt vooral in ons veel te kleine Nederland.
Ik ben ervan overtuigd dat we ons zelf vernietigen.
Kijk maar eens naar de huidige producten, we eten voornamelijk suiker en zout, chocolade is hier een goed voorbeeld van. Door massa productie krijg je bij een ziekte ook een enorme verlies aan opbrengst, gekke koeien ziekte, varkens pest, vogelgriep, schimmel in de bananen roestvlekken in de sla en ga zo maar door. maar we moeten nog steeds eten en geloof mij we eten ook onze eigen afvalstoffen weer op want met de vele miljarden waarmee we op onze planeet leven en de jaren van uitputting en verkwisting van grondstoffen hebben ons gebracht waar we nu staan: Op het randje van het einde. Het verval van de aarde is inmiddels begonnen. Deze brokkelt letterlijk af en de temperaturen stijgen en stijgen ook al voelt dat misschien niet direct zo.
De balans is zoek de tekenen aan de wand zijn er ( Verlies van de polen ) en we moeten hoe dan ook de aarde weer in evenwicht zien te krijgen willen we onze toekomstige generaties ook nog een zelfde bestaan kunnen bieden als wat wij gehad hebben.