Hardware wat is dat?

Werkt er iets niet of gebrekkig, of heb je gewoon vragen rond hardware dan zit je hier goed.
De-Witte
Has thanked: 225 times
Been thanked: 279 times

Hardware wat is dat?

Bericht door De-Witte »

Inleiding:
Een blanco blad, een maagdelijk stuk papier wat ik graag bevrucht met mijn eerste post "Hardware wat is dat?"
Iets waar ik vroeger een kei in was en wat bij mij het vuur weer doet branden om de pen te pakken, in dit geval dus het toetsenbord.

Simpel gezegd is hardware alles wat tastbaar is aan jouw computer, als dat nu een mobiel, tablet, laptop, desktop of server is.
Hardware staat voor "hard" het tastbare en elke computer is opgebouwd uit 3 component groepen te weten:
De Hardware, de Software en de Rand apparatuur.

Hardware: Is bijvoorbeeld het moederbord met de processor en het RAM geheugen, de harde schijven in al zijn vormen, de grafische kaart, voeding en ga zo maar door.

Software: Is het ontastbare, het zachte ( Soft ) en deze term stamt af van de oude 5 1/4 inch floppy welke opgebouwd was uit een polycarbonaat schijf gecoat met een magnetiseerbare ijzerhoudende stof die de polarisatie van een Bit ( de kleinste eenheid van een computer ) binnen de cluster kon ompolen van North ( Noord ) naar South ( Zuid ) om zodoende een logische 1 of 0 te creëren waardoor de Bit deze waarde kreeg. 8 Bit vormen dan weer 1 Byte en 1024 Byte zijn 1 KByte etc.
Wat tegenwoordig helaas wordt afgekort naar de waarde 1000 in ons metrisch stelsel.
De software communiceert met de hardware en wordt via de randapparaten zicht en hoorbaar gemaakt.
Software is dus het besturing systeem en alle andere programma's die jij nodig hebt om je doel te bereiken.

Rand apparaten: Denk aan een Monitor, Printer, Scanner, USB Hub of Externe schijf, Speakers enz.

Al deze component groepen tezamen vormen jouw computer waar je zo ongeveer alles mee kan binnen de Hard en Software grenzen wel te verstaan maar geloof de mogelijkheden zijn legio ik noem er een paar: Foto bewerking, Video bewerking Muziek maken en Geluid bewerking, de wereld afreizen binnen op je stoel, contacten leggen en onderhouden en ga zo maar door.

Voor elke vraag die er bij jou rijst over iets Hardware gerelateerd is dit het topic om deze te stellen en iets wat mits het binnen mijn grenzen ligt ik graag wil beantwoorden.
gr Gerard.

Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Vragen rond hardware”